به شرکت طراحی سایت WEBRGB خوش آمدید.
آماده پاسخگویی هستیم: 4334 451 0936

وردپرس؛ نقاط قوت و ضعف

ارسال شده توسط: در بخش : آموزش طراحی و مدیریت سایت ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ دیدگاهها: ۰

وردپرس، یکی از محبوب ترین و منعطف ترین سیستم های مدیریت محتوای متن باز جهان به شمار می رود. دلیل این محبوبیت را باید در سادگی کار با آن، ساختار بهینه برای موتورهای جستجو، وجود قالبهای بسیار زیبا و متنوع و انواع و اقسام افزونه های رایگان و تجاری دانست. همچنین تعداد برنامه نویس ها و توسعه دهندگان بسیار زیاد آن در سطح جهان، باعث شده است تا تقریباً هیچ مشکلی در وردپرس، بدون راه حل باقی نماند. در این پست به بررسی نقاط قوت و ضعف وردپرس می پردازیم.

نقاط قوت وردپرس

۱. سئو: شاید وقتی عبارت سئو را می شنویم، ناخودآگاه اولین چیزی که به ذهن می رسد، وردپرس است. به بهینه بودن در میان تمام توسعه دهندگان شهره شده است و کسی نمی تواند منکر ساختار بهینه آن شود.

۲. تنوع قالبها: در حال حاضر دهها و صدها سایت وجود دارند که اختصاصاً قالب وردپرس به فروش می رسانند که در بین آنها میتوان برای هر سلیقه ای نمونه ای یافت. همچنین توسعه دهندگان بسیاری نیز می توانند به صورت اختصاصی برای شما قالب طراحی کنند تا دقیقاً آنچه را که در سر دارید، روی سایتتان پیاده کنید.

۳. افزونه ها: هسته ی منعطف وردپرس، این امکان را به برنامه نویس ها می دهد که هر نوع قابلیت جدیدی را به آن بیافزایند. امروزه هزاران افزونه ی رایگان برای وردپرس وجود دارد که هر یک کاربری خاصی را به این سیستم اضافه میکند.

۴. محیط مدیریت ساده و کاربر پسند: پنل مدیریت وردپرس به گونه ای طراحی شده است که هر کاربری، با هر سطح آشنایی با وب، می تواند به راحتی و پس از دریافت حداقل آموزشها با آن کار کرده و وب سایت خود را از طریق آن مدیریت نماید.

نقاط ضعف وردپرس

۱. اوپن سورس بودن: این مورد را نمیتوان ضعف دانست مگر در یک حالت: دسترسی توأمان هکرها و توسعه دهندگان به آن. هکرها می توانند نقاط ضعف آن را شناسایی کنند حال آنکه توسعه دهندگان، آنها را برطرف می نمایند و به نوعی همیشه رقابتی میان این دو برقرار است.

۲. حساس بودن: تنظیمات در وردپرس بسیار هستند و زدن یا برداشتن یک تیک در یک پلاگین، میتواند تأثیر شگرفی بر وضعیت سایت داشته باشد. پس این مورد را نیز، اگر سایت توسط یک فرد عادی آماده شده است، باید یک نقطه ضعف دانست هر چند به سادگی و با دادن مرحله ی آماده سازی سایت به یک فرد آشنا به وردپرس، می توان این مشکل را مرتفع نمود.

در مورد نقاط ضعف وردپرس، حتی همین دو مورد هم جای بحث بسیار دارند اما به هر حال، بنده نتوانستم موارد دیگری را پیدا کنم. بخش نظرات پذیرای دیدگاههای شما درباره ی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

مطالب مرتبط

نظر خود را با سایرین به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *